Goed internet is essentieel voor je studie en inmiddels al bijna een primaire levensbehoefte geworden in Nederland. Op de Zuiderzeeweg krijgen we vanaf het begin klachten over de internet- en televisievoorzieniningen die DUWO hier aanbiedt.
Daarom is het onbegrijpelijk dat problemen hier blijven voortduren. Een aantal actieve bewoners willen daarom van deze provider af. De directie DUWO-Amsterdam bevestigde dat huurders hun internet/TV individueel kunnen opzeggen, maar dat DUWO vastzit aan een contract met Utelisys. Zolang de problemen niet uit hand lopen, zijn er geen gronden waarop zij het contract kunnen verbreken.
De bewonerscommissie Zuiderzeeweg verzamelt daarom alle klachten. Ook zijn zij op zoek naar een goedkopere en betere partij die wel fatsoenlijk internet kan leveren als het buiten regent (zie uitleg hieronder). Daarom vragen wij jou dat je je klachten opstuurt naar zuiderzeewegbc@gmail.com. Vermeld dan datum, tijd en de precieze klacht. Ook zou het zinvol zijn als regelmatig een speedtest wordt gedaan en je deze resultaten opsturen (bijv als screenshot). Bij de bewonerscommissie kan je ook meer informatie krijgen en let ook op berichten op facebook!
Klachten over internet op andere complexen (meestal ziggo) kun je melden bij ziggo of DUWO, en als problemen blijven voortduren, stuur ze dan ook naar info@duwoners.nl.
Wat achtergrondinformatie
Het bedrijf Utelysis verzorgt namens DUWO de digitale verbinding tussen de bewoners en de buitenwereld. Dit gebeurt via een straalverbinding vanaf de Rembrandttoren en wordt vervolgens door middel van WiFi accesspoints op het terrein verspreid. Zeker op dagen dat het regent en hard waait is het signaal slecht: valt uit, is heel traag, en/of sommige televisiezenders doen het niet.
Na jarenlang gesteggel is uiteindelijk op juni 2015 door Utelysis een nieuwe release uitgerold, die veel beter zou zijn en een betrouwbaarder signaal geeft. Nog steeds komen er klachten en is het tamelijk duur. Sommige bewoners hebben al een eigen provider en kunnen dus die 80 euro/maand per aansluiting schrappen van hun servicekostenrekening.