Vacatures

Duwoners is op zoek naar nieuwe bestuursleden

Wij zijn de huurdersbelangenvereniging voor ruim 7.500 huurders van DUWO in de regio Amsterdam. Dit betekent dat wij ook de belangen van jou als huurder behartigen.

Ben jij ons nieuwe bestuurslid?

…wil jij jezelf ontwikkelen naast je studie en bestuurservaring opdoen?
…ben jij geïnteresseerd in huurderszaken?
…wil jij huurders helpen door in overleg te gaan met DUWO?

Dan ben jij de persoon die we zoeken! Aan het einde van deze pagina vind je onze openstaande vacatures.

Wat bieden we jou?

informele en gezellige werksfeer
…een boost voor de nevenactiviteiten op je CV
…maximale belastingvrije vrijwilligersvergoeding
flexibele functie te combineren met je studie
cursussen en scholing over huurderszaken
…in een team werken aan projecten, zoals warmteproblemen of duurzaamheid

Wat vragen we van jou?

… Pro-actieve student
… Communicatief sterk
… Goed in geschrift (NL)
… Gemiddeld 6 uur per week beschikbaar voor minimaal 1 jaar
… Bereid om je te verdiepen in huurderszaken

Herken jij jezelf in het gevraagde profiel? Neem dan contact met ons op via info@duwoners.nl

Vice-voorzitter

Vind jij het leuk om het voortouw te nemen en anderen te enthousiasmeren? Ben jij communicatief sterk en vind je het leuk om namens een groep te communiceren? Kan jij goed het overzicht behouden en de balans bewaren? Dan is de functie van (vice-)voorzitter helemaal iets voor jou!

De voorzitter is de machinist van de organisatorische trein en houdt zich met veel zaken bezig. Naast de algemene bestuurswerkzaamheden, ben je onder andere verantwoordelijk voor het functioneren van het bestuur en haar taken, waarbij het van belang is dat je de balans bewaart zodat iedereen tot zijn recht komt. Daarnaast zit je de tweewekelijkse vergaderingen voor, waarbij je timemanagement combineert met open gespreksvoering, discussies, en durf je indien nodig knopen door te hakken. Ook ben je doorgaans verantwoordelijk voor het contact namens Duwoners met het hogere bestuur binnen DUWO. 

Als voorzitter is het van belang dat je een sterk verantwoordelijkheidsgevoel hebt en je het leuk vindt om met enthousiasme het voortouw te nemen. Daarnaast ben je communicatief sterk en weet je anderen in hun kracht te zetten. Je kunt goed het overzicht behouden en kunt hoofd- en bijzaken van elkaar onderscheiden. Het hebben van management ervaring is een pré, maar het is natuurlijk ook mogelijk om binnen Duwoners ervaring op te doen. Als laatste is het natuurlijk enorm van belang dat je ervoor kan zorgen dat de sfeer er binnen het bestuur goed in zit!

Past dit alles jou als gegoten? Solliciteer dan op de functie van vicevoorzitter. De eerste tijd zal je nauw met de voorzitter samenwerken, daarna sta jij aan het roer van het schip.

Secretaris

Ben jij een organisatietalent met oog voor detail en een opgeruimde mailbox? Ben je communicatief sterk en wil je bestuursvaardigheden ontwikkelen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wij zoeken een nieuw bestuurslid voor de functie van secretaris. In deze rol ben je de spil van ons bestuur en verantwoordelijk voor de interne en externe communicatie. Je beheert de agenda en maakt afspraken voor vergaderingen met DUWO, collega-huurdersorganisaties en andere instanties. Je krijgt hierbij ondersteuning van onze ervaren secretariële medewerker.

Als secretaris ben je aanwezig bij vergaderingen met DUWO en heb je de mogelijkheid om te kiezen bij welke dossiers je betrokken wilt zijn. Hierdoor krijg je veel inzicht in de actuele ontwikkelingen binnen de studentenhuisvesting en speel je een cruciale rol in de informatievoorziening. Verder vorm je als secretaris samen met de voorzitter en de penningmeester het dagelijks bestuur.

Penningmeester

Heb jij oog voor detail? Ben je georganiseerd en punctueel? Wil jij graag je financiële vaardigheden verbeteren? Dan is de functie van penningmeester iets voor jou!

Als penningmeester ben je verantwoordelijk voor de financiën van de vereniging en beheer je de bankrekening. Je dagelijkse taken bestaan uit het doen van betalingen en het bijhouden van de boekhouding. Denk hierbij aan kosten die gemaakt worden door het bestuur of budgetaanvragen van bewonerscommissies voor activiteiten. Daarnaast houd jij je bezig met financiële kwesties rondom de vereniging, zoals het opstellen van het financieel jaarverslag of het maken van de begroting en kan je kritisch kijken naar uitgaven. Tot slot maak je als penningmeester deel uit van het dagelijks bestuur, samen met de voorzitter en de secretaris.

Lijkt jou dit iets? Solliciteer dan op de functie van penningmeester. Als nieuwe penningmeester is er eerst een overdrachtsperiode waarin je nauw samenwerkt met de huidige penningmeester om de kneepjes van het vak te leren, zodat je daarna op je eigen benen kan staan.

Als bestuurslid bewonerszaken ben jij het eerste aanspreekpunt voor bewoners en bewonerscommissies. Een bewonerscommissie is een groep huurders die opkomt voor de belangen van de huurders op hun eigen complex. Je onderhoudt proactief de relaties met bewonerscommissies, zorgt voor complexbezoeken, houdt onze mailbox bewonerszaken up-to-date en begeleidt het oprichten van nieuwe bewonerscommissies. Verder ben jij namens bewonerscommissies driemaal per jaar aanwezig bij het overleg met sociaal beheerders. Omdat jij je met zaken bezighoudt waar huurders concreet mee te maken hebben en direct contact hebt met onze leden, ben jij een onmisbare schakel tussen onze leden en het bestuur van Duwoners.

Om deze functie goed te kunnen vervullen, ben je communicatief sterk. Je kunt je inleven in de behoeften van onze leden en weet hun wensen op de juiste manier te vertegenwoordigen. Je kunt goed samenwerken met bestuursleden en bewonerscommissies. Het is een pré als je ervaring hebt met het organiseren van evenementen en campagnes. Dit met het doel om nieuwe bewonerscommissies op te richten en om bestaande bewonerscommissies met elkaar te verbinden. Mocht je hier geen ervaring in hebben, maar wel allerlei ideeën, dan biedt Duwoners jou de mogelijkheid om dit uit te voeren en jezelf te ontwikkelen.

Algemeen bestuurslid Promotie

Wij zoeken een nieuw Algemeen Bestuurslid, die zich specifiek wil richten op de externe promotie van Duwoners. We zoeken een sociaal iemand die affiniteit heeft met communicatie en promotie, die vol creativiteit aan de slag wil gaan met het vergroten van de naamsbekendheid van onze organisatie. Ook is het handig als je al wat ervaring hebt met het organiseren van evenementen, en het leuk vindt om te brainstormen over leuke winacties en andere promotie-evenementen.

Je verantwoordelijkheden zijn onder andere het onderhouden van de sociale media, het opstellen van nieuwsbrieven en het schrijven van items voor op de website. Ook draag je verantwoordelijkheid voor het ontwerpen van het jaarverslag.

Verder houd je je bezig met de dagelijkse zaken van het bestuur, zoals overleggen met DUWO en allerlei zaken die spelen op de complexen. Zonder ervaring ben je ook van harte welkom om te solliciteren, maar interesse in huurderszaken is een must!

De eerste maanden word je meegenomen door het huidige bestuurslid en word je ingeleid in de processen waar Duwoners zich mee bezighoudt.

Bestuurslid Bewonerszaken

Als bestuurslid bewonerszaken ben jij het eerste aanspreekpunt voor bewoners en bewonerscommissies. Een bewonerscommissie is een groep huurders die opkomt voor de belangen van de huurders op hun eigen complex. Je onderhoudt proactief de relaties met bewonerscommissies, zorgt voor complexbezoeken, houdt onze mailbox bewonerszaken up-to-date en begeleidt het oprichten van nieuwe bewonerscommissies. Verder ben jij namens bewonerscommissies driemaal per jaar aanwezig bij het overleg met sociaal beheerders. Omdat jij je met zaken bezighoudt waar huurders concreet mee te maken hebben en direct contact hebt met onze leden, ben jij een onmisbare schakel tussen onze leden en het bestuur van Duwoners.

Om deze functie goed te kunnen vervullen, ben je communicatief sterk. Je kunt je inleven in de behoeften van onze leden en weet hun wensen op de juiste manier te vertegenwoordigen. Je kunt goed samenwerken met bestuursleden en bewonerscommissies. Het is een pré als je ervaring hebt met het organiseren van evenementen en campagnes. Dit met het doel om nieuwe bewonerscommissies op te richten en om bestaande bewonerscommissies met elkaar te verbinden. Mocht je hier geen ervaring in hebben, maar wel allerlei ideeën, dan biedt Duwoners jou de mogelijkheid om dit uit te voeren en jezelf te ontwikkelen.