Zoals je misschien wel hebt vernomen van Duwo, is er dit jaar een vertraging met de afrekening van de servicekosten. Tijdens de afrekening wordt het voorschot voor onder andere elektriciteit, gas en warmte verrekend met de daadwerkelijk gemaakte kosten. Duwo is als verhuurder wettelijk verplicht deze afrekening voor 1 juli in orde te maken.
Door een probleem met de administratie systemen van Duwo, is de servicekostenafrekening vertraagd. Duwoners heeft als huurdersvereniging hierover contact met Duwo. We houden de situatie nauwlettend in de gaten, en uiteraard zijn we niet blij met de vertraging. De verwachting is dat voor een deel van de complexen de afrekening in augustus nog komt.
Als huurdersvereniging kunnen we weinig aan de situatie doen, maar het is goed om onze stem steeds weer te laten horen naar DUWO, omdat de vertraging eigenlijk onacceptabel is. Mocht je vragen of problemen hebben omtrent de servicekostenafrekening, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen!
Zodra de afrekeningen bij ons binnen zijn, dan zetten wij die klaar in jouw persoonlijke mijn Duwoners omgeving. Een uitleg over deze omgeving vind je hier. Door in te loggen, krijg jij toegang tot deze documenten. Zodoende kan elke individuele huurder zelf hun afrekening servicekosten beoordelen. Heb je vragen over de omgeving die niet worden beantwoord door de uitleg op onze website, neem dan contact met ons op.